Black Friday przywędrowało do Polski z USA i bez wątpienia spotkało się z dużym entuzjazmem klientów! Wiele sklepów stara się prześcignąć konkurencję i zaproponować jak najlepsze oferty, ponieważ ludzie tego dnia polują na jak najlepsze okazje. W artykule Black Friday podsumowanie 2019 roku przedstawimy wam statystyki i wyniki badań. Jak będzie wyglądał rok 2020?

Czarny Piątek 2019, a 2020

Black Friday Black Friday 2020 to czas, kiedy wiele produktów możemy kupić znacznie taniej niż zazwyczaj. Bez wątpienia Black Friday w 2020 będzie inny niż we wszystkich poprzednich latach, a to za sprawą pandemii. Wiele z nas decyduje się na zakupy przez Internet, ponieważ jest to bezpieczniejsza forma zakupów. Poza tym, wiele sklepów jest obecnie zamkniętych i nie wiadomo, czy zostaną otwarte w tym okresie wyprzedaży. Czy jesteś ciekawy jakie są statystyki z Czarnego Piątku 2019 roku?

W wyprzedażach na Black Friday 2019 wzięło udział aż 93,2 miliony osób na całym świecie.

Black Friday 2019 – jak było?

Bezsprzecznie, Black Friday przyciąga co roku coraz większą liczbę klientów! Jego popularność z roku na rok rośnie znacząco. Według Adobe Analytics w tamtym roku konsumenci wydali około 7,4 mld dolarów online podczas wyprzedaży Czarnego Piątku, co przebija wynik z 2018 roku o 14,5%! Okazuje się również, że wiele klientów dokonało swoich zakupów przez telefon było to 2,7 mld dolarów zysków z kwoty podanej powyżej. W porównaniu do roku 2018, sprzedaż przez nasze smartfony wyniosła 39% całej sprzedaży internetowej podczas Black Friday 2019, co daje wynik wyższy o 21% niż w 2018 roku. Ze strony spendmenot.com dowiadujemy się, że w wyprzedażach na Black Friday 2019 wzięło udział aż 93,2 miliony osób na całym świecie.

Black Friday 2019 – 7,4 mld dolarów wydanych w sklepach online na całym świecie!

Czarny Piątek – ile wynosiła średnia wysokość zamówienia w 2019 na świecie?

W porównaniu z rokiem 2018, średnia wartość zamówienia w Czarny Piątek wzrosła o 5,9%, co dało średni wynik 168 USD. Bez wątpienia jest to nowy rekord w branży e-commerce. Jest to częściowo przypisywane temu, że kupujący poczuli się bardziej komfortowo podczas zakupów przez Internet wybierając produkty o wyższej cenie. To znaczy, że wiele z nas uważa Internet za bezpieczne i rzetelne miejsce na zakupy.

Black Friday Polska – jak wygląda to u nas?

Serwis Picodi.com przeprowadził wśród swoich użytkowników ankietę, z której wynika, że ponad 86% badanych bierze udział w wyprzedażach na Czarny Piątek. Według statystk z poprzednich lat i nowych ankiet wynika, że w akcji Czarnego Piątku weźmie udział 77% ankietowanych kobiet oraz 65% mężczyzn. Co ciekawe to mężczyźni wydadzą więcej, bo aż około 877 zł, a kobiety 476zł .

Co kupujemy i gdzie?

Kobiety najczęściej kupują odzież, potem obuwie i na końcu kosmetyki i w mniejszym stopniu elektronikę. Natomiast u mężczyzn na pierwszym miejscu jest właśnie wszelkiego rodzaju sprzęt elektroniczny, potem buty i na końcu ubrania. W tamtym roku 47% badanych, którzy potwierdzili swoją chęć wzięcia udziału w wyprzedażach na Czarny Piątek, zamierzało dokonać zakupów online! W obecnych czasach, gdy większość sklepów w galeriach handlowych jest zamknięta, może się okazać, że będą możliwe tylko zakupy przez Internet.



Black Friday podsumowanie 2019

A czy ty zamierzasz skorzystać z okazji na Black Friday? Jeżeli tak, to koniecznie skorzystaj ze strony nowycashback.pl, aby za swoje zakupy online otrzymać częściowy zwrot. Pamiętaj o bezpieczeństwie swoim oraz swoich bliskich i wybierz proste, wygodne zakupy przez Internet. Zapraszamy do poprzedniego wpisu o Black Friday 2020. Polajkuj nas na Facebook, aby być na bieżąco!

*Do sporządzenia niniejszego artykułu wykorzystaliśmy dane ze Strony Picodi.com (https://www.picodi.com/pl/inspiracje/black-friday), medianova.com (https://www.medianova.com/en-blog/2019/12/12/black-friday-2019-holiday-shopping-data-statistics-and-more) oraz Spendmenot (https://spendmenot.com/blog/black-friday-sales-statistics/).